google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Sommarpris på kurs i släktforskning

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

torsdag 26 maj 2011

Sommarpris på kurs i släktforskning

Om man skall döma av besökstatistik på min blogg så är aktiviteten låg bland oss släktforskare nu på sommaren. Att det är sommar och varmt spelar naturligvis en viktig roll både för att jag inte orkar skriva och för att släktforskare i Sverige har mer fysiskt aktiva saker som drar i det fina vädret. Så växer ju gräsmattorna också för dom som har sådana bekymmer/glädjeämnen.

Man kan se en tydlig skillnad mellan min släktforskarblogg och min blogg om livet i Frankrike. Den senare ökar i besöksstatistik, vilket ju inte är så underligt när vi tänker mer på sol och bad än på att leta efter farfars far. Glädjande nog har aktiviteten på min grupp på Facebook däremot förändrats. Tidigare var det mest jag själv som använde den som informationskanal, men nu skriver mängder av andra personer, ställer frågor och, vilket är väldigt trevligt, får svar av andra medlemmar. Vi har också funnit att en av medlemmarna i gruppen är släkt med min fru. Hennes mor och min fru är tremänningar - kul! Dessutom har en nätvän gjort resor i Dalarna och funnit nya släktingar som hans fru och jag har gemensamt.

En annan aktivitet som jag engagerat mig i är diskussionsgruppen på Anbytarforum om släkten Skragge. Där har några entusiaster tagit sig för att gå igenom nytt material från SVAR och funnit mängder av nya uppgifter. Det blir något att bita i när hösten faller på.

För att bidra till att släktforskandet inte dör ut under sommaren och för att gardera mot eventuell sysslolöshet när det blir regn kommer jag att ha sommarpris på min släktforskarkurs - Släktforskning för noviser - och som vanligt får du kursen "Släktforska gratis" på köpet. Den senare säljes också separat.

Oktober 2013: Kursen Släktforskning för noviser är numera gratis och kan följas på http://slaktforskning.blogspot.fr/2013/09/gratis-nyborjarkurs-i-slaktforskning.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...