google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Vilken nytta har man av familjens gömmor och minnen?

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

torsdag 14 oktober 2010

Vilken nytta har man av familjens gömmor och minnen?

I videoserien om släktforskning som jag gjort tillsammans med GeneaNet har vi nu kommit till mer handfasta tips. Förra videon handlade om Hur man börjar släktforska och den här veckans video har titeln Vilken nytta har man av familjens gömmor och minnen?

Jag hoppas många som inte provat på släktforskning förut blir intresserade och blir tillräckligt nyfikna för att  börja. Men se upp det är beroendeframkallande och tar mängder av tid - men också oerhört lärorikt.

Ni kan hitta samtliga filmer under rubriken Nybörjarhjälp ovan. Där kan ni också hitta mängder av andra tips för nybörjaren samt mina två nybörjarkurser Släktforskning för noviser och Släktforska gratis.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...