google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Är det någon mer än jag som saknar nyhetbevakningen på DIS.SE?

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

fredag 2 oktober 2009

Är det någon mer än jag som saknar nyhetbevakningen på DIS.SE?

Vart har nyheterna tagit vägen på DIS.SE? Det var alltid en av dom saker jag kollade varje dag. Där stod alltid något spännande om vad som hände i släktforskarvärlden, med intressanta länkar till andra sajter och till dagspressen. Det var många gånger jag fann nyheter där som jag hade stor nytta av i mina efterforskningar.

Jag var alltid imponerad av hur man kunde följa med så bra och hitta så intressanta nyheter; det måste ha inneburit ett ganska stort arbete. Nu är det emellertid länge sedan något nytt kom på plats. Den senaste nyheten daterar sig till 21 augusti 2009. Något måste ha hänt. Jag hoppas bara att det inte är någon sorglig händelse som ligger bakom utan att det har utbrutit semester, blivit för mycket jobb eller att redaktören har stukat pekfinger eller något sådant.

Det kan ju också vara ett aktivt beslut att dra ned på aktiviteten, men i så fall tycker åtminstone jag att det är galet. Är jag ensam om att sakna denna ypperliga tjänst? Jag saknar denna fina service mycket!

Jag hoppas snart få se nya färska nyheter igen på DIS hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...